2014. augusztus 4., hétfő

Mászás - Közbevetés (3. rész)

Tudom, most a mászás fajták leírásának kellene következnie, de szerettem volna írni egy kis közbevetést, nehogy azt gondolja bárki is, hogy én amolyan vallásos áhítattal vagyok a mászás irányában.

Nem, nem.....neeeeem!!!! (semmi felé nem vagyok vallásos áhítattal, az még csúnya lenne...én a teszteknek hiszek)

Egyszerűen most ez fér bele a legjobban az időmbe (a munkám most egy kicsit lazább, de gyerkőccel szeretek sokat lógni és egy barista tanfolyamra is járok), ez hozza a legnagyobb hasznot számomra, ezért használom ezt.

De ennek ellenére nem gondolnám azt, hogy saját testsúlyos gyakorlatokat, vagy a kettlebellel való edzést el kellene dobni. Dehogy.....ezekkel is lehet nagyon rövid és hatékony edzéseket végezni, akinek meg van rá a lehetősége, az használja ezeket.

Nekem most nincsen meg ez a lehetőségem, ezért választottam egy gyakorlatot, a mászást (no meg a húzódzkodást), ami vitathatatlanul sok előnnyel jár és gyorsan elvégezhető.

Nincs lehetőségem otthon tárolni kettlebellt, használni meg végképp nem tudnám a kis lakásban, gyerkőc már nagyon fürge, félnék hogy eltalálom (amikor meg már este bealszik, akkor már semmi kedvem mozogni).
(egyébként gyerkőc húzódzkodást nagyon csípi, állandóan a rúdon akar lógni :-), 21 hónaposan közel jár ahhoz, hogy megcsinálja az első teljes húzódzkodását)

Saját testsúlyos edzést kissé monotonnak találtam, untam, kellett egy kis frissítés, de továbbra is azt gondolom, hogy nem kell ahhoz drága eszközöket venni, hogy brutál erőt és állóképességet fejlesszünk, elegendő hozzá a saját testünk és némi elméleti, edzéselméleti tudás, hogy ne haszontalan, hanem a célunknak megfelelő edzésprogramokat tudjuk összeállítani. Ez egyébként érvényes a kettlebellel való edzésre is, mert az csak egy eszköz. Ha nem jó elvek mentén használjuk,nem tervezünk megfelelően akkor sok mindent nem ér, ha viszont jól tervezed meg a programodat, akkor a célodnak megfelelő eredményeket el tudod érni.

Ha kell, akkor használj edzői segítséget, vagy olvass és használd a nagy edzők alap edzésterveit és tanulj, ha érdekel a dolog.
Ha szeretnéd sokáig csinálni, szenvedélyeddé vált, akkor úgyis egyre többet akarsz tudni majd róla, tanulni fogsz, ez jön magától

És most a végére beteszem, hogy melyik gyakorlatok a kedvenceim, mik járnak hatalmas haszonnal (ha helyesen végezzük őket):

Kettlebell:
- TGU (azért ezt teszem előre, mert EZ a kedvencem, de nem gondolom azt, hogy ő hozza a legnagyobb hasznot)
- Dupla Clean + Press
- Dupla Front Squat
- Dupla C + Jerk (hosszú ciklus)
- Dupla Swing
- Dupla Szakítás

Saját testsúllyal:
- Kézenállásból nyomás
- Hídból nyomások
- Húzódzkodás
.... a fenti hárommal majdnem meg is lennék, nekem több nem kell, de elismerem, hogy a következők is nagyon hasznosak
- Pistol
- Egykezes fekvőtámasz
.... korábban ezt a kettőt írtam volna a legfontosabb, leghasznosabb, sőt az egyedüliként végzendő gyakorlatoknak, de sokat változtam, fejlődtem, tanultam és teszteltem

Oh......majdnem kihagytam a futás...annak ellenére, hogy sokan próbálják lehúzni és és sem szeretem túlságosan csinálni, de fontos, hasznos. Persze nem a kocogásról beszélek, azt nem sokra tartom, inkább a rövidebb távokról (10-től 400 m -ig).

Na de akkor a következő alkalommal jöhet a Baby mászás leírás

(folyt. köv.)

Ha szeretnél még több információt megtudni a gyors edzések tervezéséről, vagy akár konkrét saját testsúllyal, kettlebellel és/vagy gumiszalaggal elvégezhető edzésprogramokat kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel hírlevelemre a bal oldali sáv tetején található űrlap kitöltésével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.