2011. március 21., hétfő

Brett Jones program befejezve

Tegnap befejeztem a 6 hetes programomat. Hatékony volt, biztos hogy az RKC elött lesz még egy ilyen 6 hét. Hogy mennyire volt jó azt majd a héten történő tesztelések után fogom tudni megmondani, tesztelni fogom a maximális nyomásom, 5 perces szakításom és ezeken kívül az összes, vizsgán előforduló gyakorlat kivitelezését (akár le is fogom videozni hogy pontosan ki tudjam értékelni).

Egyetlenegy negatív dolgot említenék meg a BJ programmal kapcsolatban (legalábbis számomra negatív), az pedig a napok összeállítására vonatkozik. Ugyebár kedden, szerdán szakítás, péntek-szombat-vasárnap BJ1-BJ2-BJ3 felosztás van. A bajom a keddel és szerdával volt, mivel az új RKC bell nagyon csúszik ha izzadt az ember tenyere (és valószinűleg nyáron esélyes lesz hogy lesz egy kis izzadtság :)) , ezért magnéziaport használok, ami miatt a tenyerem rendesen szét tud szakadni és mivel 2 egymás utáni szakítás napról van szó ezért nem is nagyon tud regenerálódni. Ha cérnakesztyűt használok akkor még jobban csúszik a bell, panel 4. emeletén ez nem mindig egészséges. Régi Elite bellel nem volt ilyen gondom, annál inkább a nagy fül volt számomra zavaró és az hogy pattogott róla a festék, amúgy mindkét fajtát nagyon szeretem használni.

Tehát a héten tesztelés lesz és tervezés. Most 2-3 héten keresztűl technikázásra (saját testsúlyos és belles edzéseimben is) fogom fektetni a hangsúlyt, nagyon visszaveszek majd a súlyokból. Masszázsra is el akarok jutni, szóval egy kicsit pihenősebbre szeretném venni a figurát.

Az biztos hogy bármilyen programot is fogok követni ott figyelni fogok a Biofeedbackre. Az autoregulációt is komolyabban át fogom tanulmányozni, a tesztoszteron.hu-n lehet róla olvasgatni.

Biofeedbacknek azt szoktam használni hogy megnézem bemelegítés elött meddig tudok előrehajolni nyújtott, zárt lábbal. Ezután elvégzek pár izületi mobilitást segítő gyakorlatot (Super joints+Z-health, amit amúgy is bemelegítésként szoktam végezni) és ha javul a dolog akkor annak örülök. Ha nem akkor vagy hagyom a francba az egészet és inkább pihenek, vagy kis súlyokkal dolgozok, nem erőltetem meg magamat, nem rontok tovább az állapotomon. Persze edzés közben is tesztelek és ha romlik a helyzet akkor változtatok, ha az sem segít akkor aznapra vége a gyakorlásnak.
Aki a Z-health-ról és a Biofeedbackről többet szeretne megtudni annak javaslom Lakatos Péter SRKC blogját. Nála olvastam hogy Biofeedbacknek szokás használni a marok szorítóerejének mérését is (ami zseniális ötlet, gondoltam beszerzek egy ilyet). Ránéztem a neten hogy mennyibe kerülne egy ilyen eszköz és valami horror az ára. Inkább maradok az előrehajolgatásnál és a reakcióidő mérésénél, de ha valakinek van ennél jobb ötlete azt szívesen veszem :)

5 megjegyzés:

  1. ööööööö..én csak szerdánként snatcheltem, és csont nélkül vizsgáztam... egyenlőre inkánn swingelj,annyit amennyi a csövök kifér szerintem, Ek, KK, VK, KK. asszimetrikus súly, stb. És ugyanez vonatkozik a guggolásokra is. Snatchből,ha megvan a teszted, elég 1 nap is. Emlékeim szerint Brett se ír többet.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a tanácsot, megfogadom. Ez alapján fogok tervezgetni az elkövetkezendő időszakra.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szaktárs!

    Már azt hittem, hogy egyedül készülök a nagy napra. Nekem is jobban bejött az elite súly beltéren, mert kevésbé csúszós. Én inkább a kezek védelmében hiszek, és ezért rendszeresen reszelgetem a bőrkeményedést, illetve nagy kézkrém fogyasztó is vagyok.

    Jó felkészülést.

    Üdv
    Tamás

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tamás!

    Nem, nem vagy egyedül, sőt ha jól tudom akkor többen is készülünk a nagy nap(ok)ra. Talán furcsán hangozhat a kérdés és nem akarok túl indiszkrét lenni, de megkérdezhetem hogy milyen reszelőt használsz a bőrkeményedés eltávolítására? Nekem nem vált be eddig egyetlen eszköz sem erre a célra.

    Üdv.
    Zoli

    VálaszTörlés
  5. Szia Zoli!
    Több próbálkozás után nekem a két oldalas fém reszelő jött be. Mindig fürdés után a jól kiázott bőrt először a durvább oldalával reszelem, majd a másik oldalával simára reszelem. Befejezésként kézkrémmel vastagon bekenem. Nekem a Neutrogena jött be.
    Ezzel a technikával minimálisra csökkentettem a vízhólyagok előfordulását. Valószínűleg az instruktorin ennél több kell, mivel a mennyiség sokszoros lesz.

    Remélem segítettem.

    Üdv
    Tamás

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.