2013. július 10., szerda

Kedd - Nagyon haladok (+ egy kis elmélkedés)

Egyre könnyebben megy minden amit gyakorlok, nagyon örülök neki, ráadásul sok időt sem szánok rá, heti kb. 2 órát (bemelegítéssel, levezetéssel együtt).......az eredmények viszont maximálisan jönnek.

Olvasok olyanokat, hogy valaki hetente 6 napot eddz és a ráadásul napi 3 órát.....micsoda, kérdem én? Persze ha valaki élsportoló, akkor persze van alapja ennek az edzésmennyiségnek, de egy átlagembernek minek ennyi időt eltöltenie edzéssel. Biztos hogy jobban jönnek ettől az eredmények? Ebben nem vagyok biztos

Aláírom, hogy jobb ez mintha a számítógép vagy a TV előtt ülne az ember, meg hát mozogni jó, de szerintem sokkal jobb ennél egy közös séta a családdal (de lehet hogy mások erre mondják azt, hogy ez hülyeség.....mindenki máshogy csinálja, ezt el kell fogadni)

Este:
22 perc
- TS bemelegítés

- szabadon kézenállás (egyensúly).......már lazán megy úgy, hogy nincsen a felmenetelnél sem faltámasz. Ráéreztem a technikára.

- Egykezes-egylábas fekvőtámasz (aktivizáció)

Erő:
- Pistol
- Ujj asszisztál húzódzkodás (kisujj)

- fekvőtámaszból átfordulás hídba és vissza

6 megjegyzés:

  1. Hát ez azért már sok. Kezd átmenni bosszantóba... szinte semmit nem csinálsz, aztán mégis haladsz ;-)))

    Amióta csinálgatom a dolgokat újra, én is igyekszem rövid lenni, de azért igyekezni kell, hogy 30percen belül legyek.
    Írtál már róla, de engem még több részlet érdekelne... vesézzük már kicsit ki ezt a 20percet ;-)
    De most komolyan. Bemelegítés (csukló, minden benne van) után kb 3 gyakorlatot csinálok, és mindegyikböl 2 munkasorozatot. Az elsö pl húzódzkodás, ahol tartok két bemelegítö sorozatot, aztán két munka; ezután mondjuk fekvötámasz, ahol nem tartok bemelegítö sort, hanem két munka, aztán mondjuk elbow Lever, ahol 2-3 próbálkozást tolok (épp terpeszben tolom), aztán trifecta (midenböl 2x10mp)
    Sorozatok közben meg boka vagy csípömobilitás.

    Tudom, hogy nem szeretsz itt számolgatni, meg Biofeedback alapján megy, de kíváncsi vagyok, hogy mennyi fér bele valójában.

    Nem titok, nálam most ez az etalon, ahogy te tolod. Mármint a rövid edzések ;-). A gyakorlatok nálam is 90%-ban stimmeltek.

    VálaszTörlés
  2. Szia MáT,

    Hát igen, régen én is bosszankodva néztem, hogy mások hogy tudnak olyan gyorsan végezni az edzéssel, amikor én (akkor még) 1 óra alatt is alig.

    A titok nem nagy, egyszerűen csak rövidre veszem a bemelegítést (2-3 perc) és a pihenőidőket (kb.30-45 mp a pihenőidő a sorozatok között, ekkor viszont nem csinálok plusz ízületi mobilitást, hanem próbálok teljesen felkészülni mentálisan a következőre), nem csinálok sok gyakorlatot (ezt most nem részletezem, visszanézve jól látszik miket csinálok), nem csinálok bemelegítő sorozatokat (eszemben sincs, a TS bemelegítés és az aktivizációs blokk megteszi a magáét).

    Egyébként meglepő módon most követek egy edzéstervet (biofeedback felügyelete mellett), tesztelni akarom, terveim vannak vele :) Nagyon beválik, de már most látom, hogy nem lesz mindig ilyen rövid az edzés, lesz az 30 perc is egy nap :))

    Hát Mát.....sokat írtam, mégsem írtam sok értelmeset, mi?

    Sok kérdést kapok emailben hasonló témában, ezért úgy döntöttem, hogy csinálok egy olyan rovatot (heti 1-2-szer), bejegyzés sorozatot, amiben a gyakran ismételt kérdésekre fogok választ adni (jobban kifejtem a dolgokat, hátha segít valakinek....bár hogy őszinte legyek, mindenkinek a saját magához illő legjobb módszert kell megtalálnia. Nekem ez a saját testsúlyos edzés és ezen belül az a módszer amit követek, de másnak lehet hogy a súlyzós edzés lesz jó, több pihenővel, több sorozattal.)

    Szóval tervezek egy "kérdezz-felelek" jellegű bejegyzéssorozatot :)

    Ma kezdem :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Zoli.

    Én már haladóbbnak tekintem magam ;-), szóval sokkal több kérdésem nem lesz, viszont szívesen olvasom majd a kérdezz-feleleket, hátha mégis okosodik belöle az ember.
    Meg amúgy is eddig megkérdeztem, amit akartam.

    Bár arra nem válaszoltál, hogy mennyi munkasorozatot tolsz átlagban az egyes gyakorlatokból? 1-3 vagy fixen mindig 2?

    Minimalista gyakorlatmennyiség nálam is adott volt. A gyakorlások megrövidítését vettem át töled. Ez utóbbi nagyon bejött. Ugyanazt csinálom, de jóval rövidebben. (bemelegítés megrövidült jóval, és mégis elég. A többnyire 2 munkasorozat is elég)

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    mennyi munkasorozat? Attól függ éppen melyik héten kérdezed ezt meg :) Ezen a héten például 5 megy az erőgyakorlatoknál, viszont nagyon alacsony ismétlésszámmal illetve rövid ideig kitartva.

    Hogy miért van ez így, azt egy valamikori kérdezz-felelek bejegyzésben leírom :)

    Üdv.

    Zoli

    VálaszTörlés
  5. ... szerintem kicsit sokat vállaltál magadra ezzel a kérdezz-felelek dologgal ;-)
    Pár munkasorozatot majd el kell hagynod, hogy mindenre válaszolni tudj majd ;-)
    Egyelöre itt a blogon mondjuk nem tolakodnak az emberek a kérdésekkel...

    VálaszTörlés
  6. Érdekes módon inkább emailben és személyesen (!!!) kapok kérdéseket (olyan emberektől is, akikről nem is gondoltam volna, hogy egyáltalán olvassák a blogomat :))

    A kérdezz-felelek-nél lesznek olyan részek is, amikor a kérdést nem egy az egyben adom vissza, hanem inkább arról írok, amit elindít benne az a kérdés (nem is gondoltam volna, hogy számomra alapvető dolgok másoknak nagy-nagy fejtörést okoznak.....persze gondolhattam volna, ha mondjuk arra gondolok hogy nekem is egy csomó dolog nehézséget okoz még mindig a minőségi kávékészítéssel kapcsolatban, másoknak meg az a semmiség)

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.