2013. december 3., kedd

Hétfő - Pofont kaptam

Abból a jó fajtából. És még éppen időben, még az elején :-)

Történt ugyanis, hogy rajta vagyok, tesztelek egy Density jellegű edzésprogramot, aminek célja az alábbi:
- részemről az elsődleges cél a tesztelés, hogyan működik a program és milyen eredményeket hoz
- erőnövelés (alapból azt lehet hallani, hogy ez a jellegű edzés inkább csak fenntartja a már megszerzett erőt, de ez majd kiderül)
- izomtömeg növelés
- állóképesség javítása

Korábban már leírtam hogyan működik ez program, de azért egy kicsit írok róla:

először is, kezdjük a szóval: density.....szerintem szemléltetés szempontjából a legjobb fordítás a "sűrítés".

Ennek két típusa van:
- amikor egy adott idő alatt próbálok minden edzésen egy kicsit több ismétlést megcsinálni egy adott gyakorlatból/gyakorlatokból
- amikor egy megadott ismétlésszámot próbálok megcsinálni minél gyorsabban edzésről edzésre

Én az utóbbival foglalkozom jelenleg.

Végig is mentem az első szakaszon, amikor is 9 kört végeztem el az alábbiból:
- HeSPU 6
- Close Pullups 6
- Pistol 3-3
Addig csináltam, amíg javult az idő. Amikor stagnálás következett, akkor visszavétel következett, 2 edzésnapon a fele ismétlésszámmal dolgoztam.

Ezután jött a továbblépés, amikor emeltem az adott körön belüli ismétlésszámon (de az össz ismétlésszám nem változott)
Ezt kezdtem el most hétfőn, 7 kör az alábbiból:
-  HeSPU 8
- Close Pullups 8
- Pistol 4-4

Ezt 13 perc 38 másodperc alatt végeztem el.

És akkor a POFON:

Ugyebár minél gyorsabban szerettem volna elvégezni az edzést, ez a density training jellegéből adódik. De én szerettem volna nagyon-nagyon gyorsan elvégezni és ebből az lett, hogy kapkodtam. Mivel kapkodtam, ezért a gyakorlat kivitelezésére nem tudtam jól odafigyelni, ami miatt jobb esetben nem lesz erőnövekedés (mert ugye azt nem kell magyarázni, hogy az erő növeléséhez kiváló kivitelezésre van szükség), de ami nagyobb baj, az az hogy lesérülhettem volna.

Először arra gondoltam, hogy inkább hagyom az egészet a fenébe, mert nem ér ennyit az egész. De aztán rájöttem, hogy nincsen ezzel semmi gond, mindenből tanul az ember, és én azt tanultam hogy okosabban kell elvégeznem ezt a fajta edzést.

Azt fogom tenni, hogy habár itt időre megy minden, mégis csak akkor megyek rá egy gyakorlatra (marad az összes ismétlésszám természetesen) ha teljesen biztos vagyok benne hogy jó minőségben végre tudom hajtani az éppen soron következő gyakorlatot. Ehhez több pihenőidő kell, amivel megy az idő, de inkább végzem 20 perc alatt az edzést, minthogy jó pár hétig ne tudjak valamit csinálni sérülés miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.