2011. április 14., csütörtök

Egykezes húzódzkodás fejlesztése 3.

Pár ötlet ami még segíthet hogy meg tudd csinálni az egykezes húzódzkodást:

1.
Felhúzod magad két kézzel állig. Fent az egyik kezeddel elengeded magadat és szépen lassan leereszkedsz egy kézzel. Nagyon fontos hogy lassan ereszkedj, kell hogy létrejöjjön a teljes izomfeszítettség, nem szabad csak úgy lezuhanni.....azt mindenki meg tudja csinálni :). Ez a módszer használható a sima, kétkezes húzódzkodás fejlesztésére is, csak ebben az esetben valahogy fel kell jutni állig, mondjuk nagy segítség lehet egy zsámoly is.

Csinálhatod így hogy időt nyerj: felhúzod magad két kézzel, majd egyik kézzel elengeded és leereszted magad, majd újra felhúzod magad és most a másik kézzel engeded el és úgy jössz lefelé és így tovább.

Mivel erőgyakorlatról van szó ezért nem ajánlott túl sok ismétlést csinálni belőle egyszerre, kell az idegrendszernek a pihenés.

Személy szerint nekem ez segített a legtöbbet hogy fejleszzem az egykezes húzódzkodásomat.

2.
Ha már valamennyire sikerül megindítanod magadat az egykezes húzódzkodásoddal (de még nem megy a teljes) akkor csinálhatod azt is hogy felhúzod magad ameddig bírod, majd megfogod a csuklódat a másik kézzel és úgy viszed magadat fel állig. És ez után jöhet a szép lassú leereszkedés egy kézzel és így tovább.

3.
Hasznos lehet megbarátkozni a GTG-vel, ami nagyjából annyit tesz hogy nem egyszerre csinálsz sok ismétlést és sorozatot, hanem a nap folyamán többször előveszed a gyakorlatot és csinálsz belőle pár ismétlést (a napi összes ismétlés így több is lehet mintha egyszerre csinálnád az egészet, de így oda tudsz figyelni a helyes kivitelezésre és el sem fáradsz annyira). Például nekem a konyhának a keretébe van felszerelve a húzódzkodó rudam és régebben amikor mentem ki inni (ezt a tevékenységet sokat végzem :)) akkor elvégeztem a leereszkedést kezenként 2-szer, 3-szor (5-nél többször nem nagyon ajánlott).
És ezt akár minden nap tudod gyakorolni.

Egy-két hasznos info:
  • tartsd a válladat a tokjában, mert ha nem akkor durva vállfájdalmaid lesznek.
  • ne kapkodj, használd a fokozatosság elvét, nehogy egyből lesérülj.
  • figyelj rá nehogy túledzed magadat. Aki nagyon lelkes az hajlamos nem észrevenni a túledzettség jeleit (például arra gyanakszik hogy nem aludt eleget, vagy nem evett eleget vagy biztos az időjárás hatására ilyen fáradt). Ha fáradtnak érzed magad akkor inkább tarts egy extra pihenőnapot, meglátod, nem fogsz legyengülni egy nap alatt és sokkal jobban fog menni utána a gyakorlás.
  • ismerkedj meg a préselő kilégzéssel. Nem úgy ahogy a testépítők használják, nem teljes kilégzésről van szó, hanem a préselésről.
Nem...nem a levegőbe beszélek: nem csak hogy sokat olvasok ezekről a dolgokról, hanem elszenvedője is vagyok ezeknek a dolgoknak. Én is voltam már túledzett (nem is egyszer...de hát okos ember a mások hibájából tanul, a hülye meg a sajátjából se ahogy azt a menyasszonyom mondaná :)), volt olyan hogy nem voltam hajlandó elég pihenőidőt tartani mert biztos romlani fog a teljesítményem, stb.

Mondjuk pont a hibáim kiküszöbölése miatt kezdtem el komolyabban érdeklődni az edzéselmélet után, sok könyvet olvasok ebben a témában (nem mondanám hogy mindent értek, de már kezd összeállni egy két dolog)

Mára ennyi a jótanácsból, ha eszembe jut még valami a húzódzkodással kapcsolatban akkor írok még.

Tartozásom van még az egylábas guggolás (főleg pistol) fejlesztésével kapcsolatban, ha lesz időm akkor erről is írok nemsokára.

7 megjegyzés:

  1. Köszi, ez hasznos volt! :D:D

    VálaszTörlés
  2. Üdv!Milyen időkönként szoktál edzeni?Amikor az egy kezes húzódzkodásra gyakoroltál csináltál mellette kétkezes húzockodásokat is?

    VálaszTörlés
  3. Szia,

    már nem nagyon emlékszem, de szerintem nem gyakoroltam a kétkezes húzódzkodást (ha most ugranék neki akkor biztos hogy nem csinálnám, nem látom nagy hasznát a 2 kezesnek az 1 kezes elérésében) annak idején.

    Egy héten kb. 4-5 napot szoktam edzeni (van hogy 6-ot is), alkalmanként 20-30 percet.

    Zoli

    VálaszTörlés
  4. Hetente hányszor ajánlod gyakorolni az egykezes húzódzkodást?Én eljutottam odáig hogy,megtudom magam tartani a felső pozícióban 3-4másodpercig(ami eddig soha nem ment)majd szépen lassan visszaereszkedek,ezt szoktam mindkét karra kétszer,majd egykezes húzódzkodást csinálok segítséggel(egyik kezem a húzódzkodó rúdon,másik kezemmel ráfogok a húzódzkodót tartó oszlopra,és azzal segítek be)ezt is mindkét karra kétszer,majd ezek után még kétkezeseket is csinálok.Eddig egész szépen fejlődtem,de most stagnálok.Lehet sok a kétkezessel együtt?Eddig bevált,a szívem azt súgja hogy elkéne hagyni a kétkezest,de mindig az a tudat van bennem,hogy így elég rövid lenne az edzés,meg nem érne sokat kétkezes nélkül.Kíváncsi vagyok a véleményedre.

    VálaszTörlés
  5. Szia,

    régebben 4-5 napot javasoltam volna 1 héten az egykezes húzódzkodás gyakorlására, de a mostani fejemmel inkább csak 2-3 napot.

    Nem tűnik rossznak az edzésterved (bár ha ennyire szeretnéd csinálni a kétkezest, akkor véleményem szerint jobb lenne ha nagy súllyal végeznéd, azzal sem sok ismétlést), pláne hogy eddig szép fejlődésről számolsz be, de a stagnálás miatt javasolnék egy visszavételt. Visszavételként egyszerűen csak hagyd el a kétkezest. Ne érezz bűntudatot, hogy rövid lesz így az edzés, inkább élvezd azt a frissességet, amit ad :)

    és egy újabb tipp: hollow positiont (neten találsz róla képeket, videókat. Ha nem akarod túl komolyan venni ezt a pozíciót, vagy túl alacsony rúdon gyakorolsz, akkor segíthet ha L-tartásban tartod a lábad, miközben húzódzkodsz)próbáld meg tartani felfelé és lefelé menő szakaszban is :)

    További jó gyakorlást

    Üdv

    Zoli

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen a válaszod.Még egy dologra lennék kíváncsi,olvastam az egyik videódnál hogy jelenleg 70kiló vagy.Érdekel hogy követsz e valamiféle diétát,sporttáplálkozást?Esetleg szoktad számolni mennyi kalóriát viszel be?

    Üdv

    Zoli

    VálaszTörlés
  7. Reggel egy cappuccino és egy kefirgombával készített kefir a menü (ez minden nap minden reggel így megy :)....a kefirgomba már szinte családtag :)), meg persze sok-sok víz.
    Ezután csak délután 2-3 körül eszek, mert ekkor van időm majd este éppen ami van otthon (van amikor este 11 körül jutok oda hogy vacsorázni tudok). Szóval semmi számolgatás, semmi tervezés, semmi idegeskedés az étel miatt.

    Egyszerűen csak csinálom amihez kedvem van (edzésben ezek általában a lehető legnehezebb gyakorlatok amiket még meg tudok csinálni) és nem stresszelek. Talán amire odafigyelek, hogy ne egyek "szemét kaját", vagyis olyan "dolgot", ami nem nevezhető ételnek és semmi természetes sincs benne.

    Egyébként soha nem voltam sokkal több kg, ilyen az alkatom (édesapám is ilyen vékonyka).

    Talán a legnehezebb 75 kg-osan voltam, de miután elkezdtem kettlebellezni vissza is mentem a 70 kg-ra (úgy gondolom hogy ez az ideális súlyom, de ki lennék békülve plusz 5-10-al is)

    Régebben csak kipróbálásképpen megnéztem a Rohamdiétát, be is jött, de nem akartam túlzásba vinni. Ez volt az egyetlen igazi diéta élményem (bár próbáltam az Eat Stop Eat-et, Paleót, Warriort, de nagyon rövid ideig érdekelt) de ez is csak tapasztalatszerzés céljából (mégis csak edző vagyok :))

    Szóval: kemény gyakorlatok, sok víz, minimális szemét kaja, lehető legkevesebb idegeskedés az étkezés miatt.

    Üdv.

    Zoli

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.