2013. szeptember 19., csütörtök

Szerda - Fáradtság és meglepetés

Reggeli, délutáni és esti gyakorlásaim voltak, Csütörtökön biztosan pihenőnapot tartok :-)...no nem kell ám arra gondolni, hogy brutális, több órás gyakorlásokat csináltam, természetesen mindegyik rövid volt.

A reggeli torna csak a szokásos volt, kb. 3 perc és jól átmozgattam magam
.
A délutáni gyakorlás kb 20 perc volt, előkerült a Swing is, kíváncsi voltam hogy hogyan megy (egész jól). Volt még HSPU magasításon, falnak háttal támaszkodva guggolás középső (amikor a combok párhuzamosak a talajjal) tartásban (jó kis statikus gyakorlat).

Az esti gyakorlásara azért került sor, mert edzést tartottam a Sportközpontban, és amikor ott vagyok, akkor kihasználom azokat a lehetőségeket, amiket otthon nem tudok megcsinálni, ilyen a Muscle ups gyűrűn, a gyík járás (ezt meg tudnám csinálni otthon is, csak szűkösen, úgy pedig nem élvezetes), illetve volt még szabadon kézenállás is (ezt itt tudom csak igazán jól gyakorolni), ehhez kapcsolódik egy meglepetés is......meglepetés számomra: sikerült ami eddig még soha sem sikerült nekem, ami nem más mint a kézenállásban járás....annyira nem is nehéz, csak rá kell jönni a technikára. Örülök neki, mert nagy vágyam volt ezt megcsinálni.

Egész nap fáradtnak éreztem magam, ennek ellenére nagyon jól ment minden.

2 megjegyzés:

  1. Üdv ismét a fedélzeten ;-)

    Pár komment, észrevétel:
    -szabadság az edzésben: Isten hozott! Nekem is ez a hosszútávú "terv". Ok, hogy azért nagyjából figyelek rá, hogy épp az adott időszakban melyik gyakorlat érdekel, melyiknek lesz prioritása, de kötetlen leszek. Illetve, hogy a könnyű-közepes-nehéz napokat épp az adott erőállapothoz mérten (biofeedback?) nagyjából tartani szeretném.
    Szerintem, aki nem főállásban edző, annak ez a legjobb opció.

    -reggeli torna: régebben és egy jó ideje nekem is bevált dolog. Ilyenkor a Z-Health Neural Warm up-ot tolom nagyjábóol végig. Persze nem mindent. KB 5 perc. Van, hogy az irdobán csak, ahova általában elsőként érkezek.
    Ok, nem leszek tőle csúcsformában, de határozottan beindítja a vérkeringést, frissít ;-)

    Kézenállásban járás király. Ezt még nem céloztam meg, de ha hibátlanul megy a kézenállás, illetve a szabadon HSPU, akkor ez lesz a következő. A szabadság alatt kb csak kézenállás "mozogtam", és miután hazajöttünk kb jobban ment a húzódzkodás. Határozottan jó gyakorlat...szerintem.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, engem például kifejezetten bosszant, ha látok egy edzéstervet, amin elő van írva egy adott napra ismétlés- és sorozatszám, vagy súly. Honnan tudja az a terv az aznapi állapotomat? Lehet hogy csak pár gyatra ismétlés árán tudnám megcsinálni az előírtakat, aminek meg sérülés a vége.
    Sokkal inkább bejön nálam ez a szabadság dolog:
    - szabadság, ha csak a saját testsúlyomat használom edzéseimben, nem vagyok eszközhöz kötve, bármikor és bárhol tudok edzeni
    - szabadság, ha nincsenek előírva gyakorlatok, mert az adott mozgásformában mindig az aznapi állapotomnak megfelelő gyakorlatokat végzem.
    - szabadság, ha nem kell súlyokban botladoznom otthon

    Reggeli torna: én a Tim Anderson és Geoff Neupert Original Strength című könyvéből használom a gyakorlatokat (Primal Move gyakorlatok szinte, de csak nagyon a lényeg). Nagyon ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, hasznos és elgondolkodtató. Nem hosszú, de ha valakinek még erre sincsen ideje, akkor töltse le a honlapjukról a Pressing Reset könyvet, abban tényleg csak a lényeg van (3 gyakorlat, 3 perc összesen a reggeli torna).....a reggeli torna így frissítő, mert ez a cél (meg persze főleg a "Reset" gomb megnyomása :-)), nem az hogy már reggel kikészítsük magunkat, hogy legalább ettől legyen szar a napunk.

    Kézenállásban járás: egy apró bénázásból indult, jobban hátra engedtem magam mint kellett volna, ami után elkezdtem lépkedni kézzel....a lépkedés 8-10 lépést jelentett, ami közben tudtam tartani a teljes kontrollt és közben rájöttem a lényegre. Utána még párszor rápróbáltam, úgy is ment (volt olyan, hogy felmentem szabadon kézenállásba, tartottam magam 10 mp-ig, majd gondoltam magam és elindultam kézenjárásban...persze van még mit gyakorolni, de azért van itt öröm :-))

    HSPU....tényleg nagyon jó gyakorlat, de mi van akkor, ha a húzódzkodásod attól lett jobb, hogy egy kicsit hagytad pihenni a központi idegrendszert is ebben a mozgásformában? ;-)

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.