2013. augusztus 23., péntek

Kérdés - Felelet 5. - Mi alapján tervezel (most)?

Vagy ahogy MáT kérdezte viccesen: " Mibû' mennyi? ;-)"   :-)))))))

Sajnos nem fogok teljesen pontos választ adni (túl hosszú lenne a bejegyzés), de megadom az útirányt, ami segítségével könnyen rá lehet jönni a "miből mennyi-re".

Először is:

- Christopher Sommer Foundation One művében talált Mastery Template-ket használom mind a statikus tartásoknál, mind pedig az ismétléses gyakorlatoknál. (a könyvben talált gyakorlatokat csak bemelegítő jelleggel használtam, nekem túl könnyűek, viszont ha valaki tényleg a 0-ról kezdi, akkor mindenképpen javasolt a gyakorlásuk. Persze hosszú lesz az út, de nagyon is messzire fog vinni kitartó munkával.)

Másodszor:

- Christopher Sommer Building the Gymnastic Body című könyvéből használom a Planché és Front lever rávezetőket (konkrétan a legalapabbakkal kezdtem, vagyis a tuck front lever-rel és a frog stand-dal.)

Kifejezetten az alapokkal akartam kezdeni, szerintem annál messzebb juthat valaki minél jobban tisztában van az alapokkal (és nem csak tisztában van velük, hanem megfelelően alkalmazni is tudja azokat)

Ezeket a könyveket meg lehet találni könnyedén, és szerintem valami eszméletlen nagy segítséget tudnak adni a tervezésben, kezdő, de akár profi edzőknek, instruktoroknak is nagy segítség lehet.

Az első 12 hetem célja:
- Pistol 5*5-5 (könnyű)
- kisujj asszisztált húzódzkodás 5*5-5 (közepesen nehéz)
- Frog stand 5*60 mp (könnyű)
- Tuck front lever 5*60 mp (nehezebb mint gondoltam, fogásom itt a gyenge láncszem)

Ezekből a célokból látszik is, hogy melyik Mastery Template-ket használom a F1 könyvből.

Magam részéről csak tesztelgetés jelleggel ugortam neki ennek az edzésprogramnak. Most tartok a 8. hétnél és elég jól alakulnak a dolgok, látszik hogy megéri a pénzét mind a kettő anyag, sikeresen használható az edzeni vágyóknál. 
A teszt célja az volt, hogy van-e értelme a klienseimnél használni ezeket a Mastery Template-ket.....hát jelentem: VAN:

- adja az erőt
- viszonylag gyorsan lehet vele végezni
- adott némi tömeget is
- testzsír% látványosan csökkent

Mivel megtudtam amit akartam, bebizonyosodott számomra a program hatékonysága, ezért egy más irányba fogok elindulni a 12 hét befejezte után. Ez a más irány már volt korábban is, majd írok róla később, de azt már most leszögezhetem, hogy a minőségi mozgás lesz a középpontban, meg természetesen az erő :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.