2013. augusztus 9., péntek

Kérdés - Felelet 4. - Emberi Zászlót hogyan?

Bocs MáT, a következőben tényleg leírom, hogy mi alapján mennek a mostani edzéseim :-), most viszont egy igen-igen gyakran feltett kérdést fogok megválaszolni:

Kérdés:
- hogyan kell megcsinálni az Emberi Zászlót?

Felelet:

Nem akarnám elvenni Paul Wade kenyerét, az a javaslatom, hogy szerezd be a Fegyencedzés 2. címen kiadott könyvét (valamiből neki is meg kell élni :-)....én is megvettem a könyvet angol és magyar nyelven is), abban minden le van írva a gyakorlatról (rengeteg képpel, progresszióval), ráadásul sok más hasznos dolog megtalálható a könyvben, szerintem megéri az árát.

Annyiban viszont tudok segíteni, hogy adok pár tippet, ami segíthet (én nem a könyv alapján sajátítottam el a gyakorlatot, nem mentem végig a könyvben javasolt progresszión, hanem csak próbálgattam a legnehezebb verziót, ami nagyon kevés próbálkozás után ment is):

- ne hagyd, hogy csússzon a kezed (főleg ha rúdon és nem bordásfalon végzed a gyakorlatot), illetve jó ha fogáserősítést is végzel (ennek nem vagyok szakértője, én egyszerűen csak sokat dolgozok a húzódzkodó rúdon, nekem az is elég)

Ide egy vicces sztori (én legalábbis jót nevettem magamon, a saját hülyeségemen :-)): egyik téli estén levittem Happy kutyát sétálni. Elmentem a szokásos Zászlós helyemre, ami nem más mint egy játszótér. Fogtam magam, nekikészültem a gyakorlatnak, elrugaszkodtam,.......és hirtelen azt sem tudtam hogy hol vagyok. Aztán egy pár pillanat múlva csak rájöttem: földre kerültem. Jeges volt a rúd, ami egyébként is elég vékonyka, simán lecsúsztam, mint amikor engedik le a zászlót......csak itt én magam voltam a zászló és egy kicsit hamarabb értem le :-)
Bajom nem lett, hála a puha gumipadlónak ami ennél a játszótérnél volt szerencsére.

- mindenképpen javasolnám a Meztelen Harcos című könyvből megtanulható erőfejlesztő technikák gyakorlását, aki ezek mesterévé válik, az előtt nem lesz sok akadály :)............szerintem ez az egyik legfontosabb dolog amit tanácsolhatok!!! (egyébként úgy gondolom, hogy a Fegyencedzés könyvek legnagyobb hiányossága pont az, hogy nem foglalkozik ezekkel az apró, de annál inkább fontos (talán a legfontosabb) részletekkel, amik nélkül ezek a könyvek csak gyakorlatok halmazát mutatják be, másra nem jók)

- a támaszkodó karral keményen nyomni kell (nem árt gyakorolni, tökélyre fejleszteni az egykezes fekvőtámaszt illetve a kézenállásból nyomást), a másik karral viszont keményen húzni, szóval érdemes nekiugrani az egykezes húzódzkodás (vagy annak egy könnyített változata) gyakorlatnak is.

- brutálisan dolgozik a törzs a gyakorlat közben, ezért egy jó kis törzserő gyakorlat nem árt. Ezek közül kettőt tudok javasolni: Kettlebell TGU (nagy súllyal 1 ismétlések) és ami a számomra leghasznosabb (legalábbis én így gondolom, mert sokkal könnyebben meg tudom csinálni a Zászlót, ha előtte elvégzek belőle pár ismétlést) az az egykezes fekvőtámasz

Remélem tudtam segíteni :-)

Ha van kérdés, írj ide hozzászólást, vagy küldj üzenetet privátban az email címemre

Jó edzést!!!

1 megjegyzés:

  1. Zoli, elnézem neked, hogy nem az én kérdésemre válaszolsz először ;-)
    Amúgy is kompenzáltad a kézenállásos leírással.

    A fekvős, és állós rávezetőt csinálom. Nem feltétlen érzem, hogy működik nálam, viszont kb azóta javult vmi a kézenállásom, szóval talán emiatt ;-)
    A csávó girbegurba verziója egyébként nekem sem tetszik!

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.