2012. november 10., szombat

Péntek - Súlyemelő szeminárium (szegedi Testakadémia)

Tegnap súlyemelő szemináriumon vettem részt Szegeden a Testakadémián.

Már régóta kacérkodok a gondolattal, hogy jó lenne megismerkedni a súlyemeléssel közelebbről, de  Crossfit-re nem akartam ezért eljárni. Szerencsére a Testakadémián beindult ez a dolog, és 2-3 hetente lesz is ilyen 1 órás szeminárium, szóval lesz lehetőség gyakorolgatni.

Teljesen kezdő vagyok (bár egyszer 1 órát már próbálgattam a felrántást edző felügyelete mellett, de ezt nem lehet még csak gyakorlásnak sem nevezni. Mindenesetre arra jó volt, hogy megismertette velem a súlyemelés alapjait, ráébresztett arra hogy mennyire jó dolog ez.), nekem még az alapfogalmak sem voltak néha tiszták.

Egy kicsivel több mint 1 órás volt a szeminárium, és nagyon jó volt. Végig csak gyakoroltunk, javították a hibáinkat folyamatosan. A felrántás és lökés volt a fókuszban, ennek a rávezető gyakorlatain mentünk végig, illetve a nagyon végén gyakoroltuk az ollózást is. 30-50 kg-os súlyokat használtam (legnagyobb részt 30 kg-al dolgoztam, ami nem mondható túl nagy súlynak, de mivel nem voltam még tisztában a gyakorlatok helyes kivitelezésével, ezért maradtam főleg a kis súlynál. Persze azért itt is vettem nagyobb súlyt, hogy kizárjam a kompenzálást, de ezt nem vittem túlzásba)

Azt nyugodtan mondhatom hogy rendesen elfáradtam, ez a felrántás nagyon sokat ki tud venni az emberből, de nagyon hasznos és kemény. Iszonyatosan tetszik, biztosan részt fogok még venni hasonló szemináriumon és nyugodt szívvel merem bárkinek ajánlani. Jó az oktató (volt súlyemelő, tudja miről beszél), jó a hely és a társaság is szimpatikus volt.

Hogy hogyan fogom ezt beépíteni a saját edzéseimbe, azt nem tudom még. Otthon nincsen rá lehetőségem, maximum ha lenne garázsom, akkor ott lehetne gyakorolgatni. Kiadó garázs már van 10e Ft-ért, de ha jobban belegondolok, akkor a Testakadémián a bérlet jóval 10e Ft alatt van és ott még az eszközök is rendelkezésre állnak, szóval lehet hogy jobban járok ha oda járok :) gyakorolni, pláne hogy a munkahelyemtől 3 percre van, ebédidőben át is tudnék járni (kb. 40-45 percem van ebédre, szóval az oda-vissza úttal és átöltözéssel fürdéssel együtt kb. 25-30 percem maradna a súlyemelést gyakorolni, ami nekem bőven elég is lenne.....persze ekkor az ebéd elmaradna, valamilyen táplálékkiegészítővel kellene megoldanom a regeneráló étkezést).

Agyalok még rajta, de ha máshogy nem is fog összejönni számomra a súlyemelés, akkor is ott van ez a 2-3 hetes szeminárium, oda el tudok majd járni.

Szeminárium után ott maradtam egy kicsit még lenyomni a napi kötelezőmet. Aggódtam, hogy nem fog menni, hiszen már egy kissé el voltam pilledve, de sokkal jobban ment mint gondoltam.

Este:
- pistol 1-1, 2-2, 1-1
- egykezes fekvőtámasz 1-1, 2-2, 1-1
- muscle ups 1, 2, 1


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.