2013. március 19., kedd

Hétfő - Játékosság és egy kis elmélkedés

Gondoltam írok pár szót az edzéseimről. Nem, nem akarok részletekbe menően sztorizgatni, csak egy kicsit nagyobb belelátást akarok engedni, mert az, hogy leírom edzésemet, mint itt, az nem teljesen mutatja be azt, amit művelek:

- Crawls: 20 mp munka 20 mp pihenő, ez 4-szer. A pihenő részben ízületi átmozgatás

- Pistol
- Back lever
- Planché rávezetők

- Trifecta

Ez összesen 33 perc volt

Általában a fenti felsorolást szoktam megtenni, ami rövid és főleg magamnak tájékoztató jellegű, mert hát ennek a blognak egyik feladata az edzéseim dokumentálása lenne.

Viszont a visszajelzések azt mutatják, hogy érdekes lehet az is, hogy mit és hogyan csinálok....vagyis fejtsem ki egy kicsit részletesebben az edzéseimet.

Szóval (előljáróban annyit, hogy az, hogy én így csinálom, az nem jelenti azt, hogy ez lenne a világ legjobb megoldása és a követendő példa. Egyszerűen egy nekem bevált metódust fogok felvázolni)
:
- általában egy nagyon rövid, saját fejlesztésű bemelegítést végzek
- nyomás, húzás és guggolás mindig van
- kifejezetten alacsony ismétlés- (1-5) és sorozatszámmal (2-4) dolgozok.
- statikus tartásoknál arra figyelek, hogy az összidő 60 mp legyen, vagyis mindegy hogy mennyi sorozatot végzek, de összesen 60 mp kitartás az meglegyen
- rövid edzés (kb. 20-35 perc/nap)
- igyekszem odafigyelni a CNS-re (központi idegrendszerre), vagyis a biofeedback-et veszem alapul edzéseimben
- igyekszem odafigyelni a játékosságra, változatosságra. Példának írhatnám a tegnapi Planché rávezetők gyakorlását. Tegnap például végeztem behúzott lábas Planchét, majd varjútartásból felmentem fejenállásba és vissza. Ezután ugyanezt csináltam, csak a kiinduló és végpont a behúzott lábas planché volt. Rápróbáltam a  behajlított karos Planchéra is, és ment (teljesen zárt lábbal) :))) Játékos volt, élvezetes, kemény......még csak egy kicsit sem unalmas
- igyekszem nem lefárasztani magam, frissen szoktam befejezni edzéseimet
- levezetésem alig van, ha van is akkor az a Trifecta
- nem szoktam nyújtani, többet ártott mint használt

- a mentális részéről pár szó: TUDOM hogy meg tudom csinálni. Ezt nem csak leírom, tényleg TUDOM. TUDOM, mert már eddig is rengeteg olyan gyakorlatot sikerült összehoznom, amit KORÁBBAN lehetetlennek hittem. TUDOM, mert sokan meg tudják csinálni, főleg azért mert eleget gyakorolják.
Igyekszem minél több videót feltenni a már összejött gyakorlatokból, ezzel szeretnék Motivációt adni, hogy más is elhiggye: MEG LEHET CSINÁLNI

- alapvetően szinte semmi célom nincs az edzéseimmel (kivétel talán a fentebb említett motiválás) nem akarok szálkásabb lenni, nem akarok izmosabb lenni, nem akarok erősebb lenni (ezek a mellékhatások :)...nem a célok), egyszerűen csak imádok mozogni, ez köt le, ez szórakoztat.....nem járok kocsmázni, nem dohányzom, nekem a mozgás a szórakozásom.
És ezt szeretném sokáig csinálni, ezért igyekszem nem lesérülni, mindig figyelek a CNS-re. Sokat tanulok az edzéssel kapcsolatban, próbálok naprakész lenni, hogy a hobbimat minél jobban és tovább tudjam élvezni.
Egyszer talán sikerül odáig eljutnom, hogy ebből éljek meg, de ez most nem cél, csak egy álom :)

Persze szinte mindenki valamilyen céllal indul neki a mozgásnak (erősebbé, izmosabbá, vékonyabbá akar válni), de ezzel az a baj, hogy benne van a bukás veszélye. De ha nem tervezgetsz, egyszerűen csak keresel egy olyan mozgásformát, amit imádsz csinálni és CSINÁLOD hosszú távon (nem azért mert kell, hanem azért mert jólesik és szereted csinálni), akkor az életedet máris jobbá tetted és bár nem azt akartad, mégis jönni fognak az eredmények.

Szóval ilyenek az edzéseim. Kívülről talán unalmasnak látszik (amit nem is csodálok, hiszen nem szoktam részletekbe belemenni), de nagyon produktív.

Egy kicsit hosszúra sikeredett ez a bejegyzés, de ki kellett írnom magamból a véleményemet. Lehet hogy sokan meg fognak kövezni érte, sokan a célok kitűzését hangsúlyozzák és azt, hogy állandóan tervezgessünk. Hát én nem ilyen vagyok, vállalom.

2 megjegyzés:

  1. Zoli, ahogy nézem, annyira azok a kövek nem záporoznak feléd... ;-)

    Jó írás, tetszett. Talán azért is, mivel mindennel egyetértek!

    Nekem rövidek voltak az edzéseim (átlag 45perc), de hajlottam rá, hogy még rövidebbé tegyem őket. A végső lökést a te posztjaid adták meg ;-) Köszi is érte ;-)

    Célokkal kapcsolatos gondolatot is nagyon osztom. Én is már lemondtam a célokról rég, inkább úgy fogalmazom meg ezt, hogy kívánságlistám azért van ;-) Ezzel mondjuk lehet a célok szót kerültem csak meg :P

    Hogy az edzések unalmasak?! Már páran ezt leírták, köztük én is, de szerencsére vagyunk még páran "elborultak" ilyen "unalmas" edzésekkel, viszont az "eredmények" önmagukért beszélnek ;-) Nekem pl teljesen elég, ha másnál csak azt olvasom, hogy PU, HSPU, fekvő, mert magam előtt látom, hogy milyen jót gyakorolt ;-)

    Szóval ennyi. Tessék csak szépen irogatni, videózni tovább, és mi, hasonlóan "ketyósok" meg jól olvasgatunk, gratulálunk ;-)

    Hajrá!

    VálaszTörlés
  2. :)

    Ez a kívánságlista = célok egy kicsit gyanús :), bár szerintem elfogadható a "kívánságlista" megnevezés, ha nem mindenáron akarod azt elérni, hanem egyszerűen csak összejön a sok szórakoztató edzéstől, gyakorlástól :)

    Hajrá, csináljuk tovább azt az elborult, unalmas edzésünket :)

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.