2013. május 30., csütörtök

Módszerem

Mindig is igyekeztem tanulni olyanoktól, akik valamit már letettek az asztalra (vagy személyes ismeretség és rossz informáltság hiányában azt hittem, hogy letett valamit az asztalra.....de ebbe most ne menjünk bele).

Rengeteg szemináriumra járok és könyvet olvasok olyan témákban, ami foglalkoztat (nem, nem csak edzéssel kapcsolatos témákban) és nagyon sokat is tanultam és folyamatosan tanulok is (mert nem lehet megállni, folyamatosan fejlődni kell :))

Viszont többször rájöttem már, hogy nem feltétlenül kell a valós szakértőkre sem hallgatni, én inkább csak iránymutatásként veszem most már amit mondanak, mert véleményem szerint mindenkinek más és más működik.

Én a magam részéről egyszerűen vettem (és a későbbiekben ehhez fogom hozzátenni a többit) az összes tanulmányomból a legjobban működő dolgokat (Pavel Tsatsouline, Geoff Neupert és Tim Anderson azok a nevek, akiktől a legtöbbet tudtam hasznosítani a módszerem kialakításában) és abból alakítottam ki saját módszeremet, ami zseniálisan működik. Rövid, hatékony, gyors eredményt hoz és pozitív változásokat okoz a testkompozíciómban annak ellenére hogy egyáltalán nem figyelek az étkezésemre.

Működik. Nekem. Gyanítom, hogy másnál nem így működne, maximum iránymutatást adna.

Módszerem a fejemben van, értem és csinálom, de hogy őszinte legyek, lehet hogy egyelőre nem tudnám másnak átadni ezt a dolgot úgy, hogy értelmesen is hangozzon (mert nem rávezető gyakorlatokról van szó, hanem a fejben történő dolgokról). Össze kell szednem a gondolataimat és le is kellene írnom, mert akkor lesz átlátható igazán.

Például elkezdtem gondolkozni a Planchén, szeretném megcsinálni ezt a gyakorlatot. Csináltam is egy csomó rávezető gyakorlatot a Building the Gymnastic Body (írójáról nyugodtan el lehet mondani, hogy letett valamit az asztalra) című könyv alapján és még csak meg sem tudtam közelíteni a tényleges gyakorlatot. Fogtam magam, hagytam a könyvet és rávetettem magam a saját metódusom alapján és láss csodát, megy a nyújtott lábas, hajlított karos változat. Ez persze nagyon távol áll a nyújtott karostól, de sokkal közelebb vagyok hozzá, mint eddig bármikor.

Ha egyszer értelmesen le tudnám írni, amiről szól ez az egész, akkor leírom, addig is csinálom és élvezem eredményét :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.