2012. december 24., hétfő

Hétfő - Elkezdődött + Kísérlet

3 napi pihenés után nekiugrottam új edzésprogramomnak, aminek keretében végeztem egy kísérletet. Erről mindjárt írok is egy kicsit, de előtte leírom Karácsonyi edzésemet:

Egész nap pistol GTG

Délután:

- "TS bemelegítés"
- Goblet (24) 5
- Falnál le-fel sétálós híd 3

Gimnasztika rész:

- egykezes húzódzkodás rávezető 3*1-1
- Front lever rávezető: összesen 60 másodperc kitartás (több sorozatból jött ez össze, a lényeg az volt hogy az összidő 60 mp legyen.
- egykezes fekvőtámasz 3*1-1
- Planché rávezető: összesen 60 másodperc kitartás

Kettlebell rész:

(Ezt a részt Geoff Neupert Kettlebell Express Ultra című könyve alapján fogom végezni, abból is az Olimpic 2 programot választottam. Annyit változtattam csak, hogy a 20 perc helyett 12 percig fogok dolgozni, ez sokkal jobban megfelel a céljaimnak)
- 12 perc AMRAP (20-24)......a gyengébbik oldalamon használom a nagyobb súlyt (jó lenne azonos súllyal dolgozni, de nem tervezek másik 24-est venni és úgy sem árt javítani a szimetrián)

összesen 30 db Dupla Clean és 30 db Front squat jött össze a 12 perc alatt.

Levezetésnek Trifecta volt

Este még megnéztem, hogy hogyan megy az átkulcsolós zászló tartásom. Sima ügy, egyáltalán nem okoz nehézséget.

Na de akkor a kísérletről:
- lemértem, hogy mennyi időmbe telik az edzés OTTHON átöltözéssel (előtte/utána), jegyzeteléssel, tisztálkodással
- az eredmény 41 perc lett összesen (ebből az edzés bemelegítéssel, levezetéssel együtt 35 perc volt)
- ha jobban belegondolok, nagyobb városokban 41 perc alatt oda/vissza sem lehet érni a terembe.

És hogy mit bizonyít ez? Semmit :) Egyszerűen bebizonyítottam magamnak, hogy jó választás számomra az otthoni edzés, sok (rengeteg) időt tudok megtakarítani magamnak és ez fontos számomra.
Persze ehhez meg kellett szereznem a megfelelő tudást, én is végigjártam a kezdő és haladó csoportokat (és még most is járok néha) illetve rengeteg képzésen vettem (és fogok is) részt.
Ha valakinek nincsen sok ideje edzeni, akkor javaslom az otthoni edzést, de csak akkor, ha a megfelelő tudást megszerezte hozzá az ember. Képzelt tudással veszélyes nekiugrani az ilyen időtakarékos edzésnek.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.