2011. szeptember 19., hétfő

HITS Gym CF1 tömbösített kurzus 09/17 beszámoló

Pénteken későn értem haza Bp-ről, későn is sikerült lefeküdnöm.  Másnap ennek megfelelően eléggé ki voltam facsarva, ami érzést egyébként sem szeretek, nemhogy egy egész napos képzés elött.
Időben sikerült odaérnem (ez mindig necces részemről, ki tudja hogy éppen mikor lehet baleset az M5-ös autópályán).

Átöltözés után egy kis bemelegítés, majd jöhetett is a gyakorlás. 2 oktató és 5 tanulni vágyó (jó fej, lelkes brigád jött össze) vett részt a képzésen, ami pont elegendő létszám volt arra hogy a megfelelő minőséget tartani lehessen. Tényleg oda tudtak figyelni ránk és mindenkinek ki lett javítva a hibája. Az oktatókra (Radnai Tamás és Csosza Richárd) semmi panasz nem lehetett, látszik hogy nem ma kezdték a munkájukat és az is hogy nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is alkalmazzák azt amit tanítanak. Türelmesek, részletekbe belemenőek, gyakorlatiasak voltak és nem utolsósorban a minőségre mentek rá.....én ezt nevezem profizmusnak.

A képzés nagyjából úgy zajlott, hogy a 10 alapgyakorlatot egyenként átvettük. Mindegyik elött volt egy kisebb gyakorlat leírás, bemutatás, alapvető hibák bemutatása, amire figyelni kell. Itt szeretném megjegyezni, hogy a képzés úgy lett felépítve, hogy ne csak a saját magunk edzésében tudjuk hasznosítani, hanem a kliensek edzésében is. Átnéztük azokat az eseteket is, mikor-melyik gyakorlat nem javasolt a kliensnek (vagy nekünk :)), mint például a nem elég mobil váll a fej felett tartott súllyal végzett munka esetén.
A gyakorlat leírás után nekiugrottunk a gyakorlásnak is, amit folyamatosan ellenőriztek Tamásék. Addig nem mentünk tovább amíg mindenkinek ki nem lett javítva a hibája (vagy amíg ki nem derült hogy miért nem megy ez most).
Volt elmélet is, itt a CF-ről volt összefoglaló és arról hogy hogyan is vélekedik róla a HITS. Személy szerint nekem az utóbbi fekszik jobban, több értelme van, föleg ha az egészségre való hatását veszem figyelembe.

A gyakorlatok:
- elemelések: soha nem csináltam még őket, ennek ellenére úgy éreztem hogy jól mentek. Ha lesz lehetőségem akkor beszerzek egy kétkezes súlyzót, jó lenne sokat gyakorolni ezeket a gyakorlatokat.
- tarkón guggolás: ezt sem csináltam még túl sokat, de szerintem ez sem ment rosszul
- guggolás mellen: ezt sem csináltam még eddig, itt rá kellett ézeznem a könyöktartásra, de utána nem volt gond vele
- fej fölött guggolás: ehhez sem volt még szerencsém, ez azért egy kicsit neccesebb volt. Kisebb súllyal nem volt vészes, viszont 40 kg-al már bizonytalan volt. Mondjuk az biztos hogy sosem a lábam volt az erősségem, dolgoznom is fogok rajta hogy javuljon a helyzet. Itt főleg a csukló tartásra kell figyelnem.
- kettlebell lendítés: hát szomorú lettem volna ha ez nem megy :))
- karból nyomás: nem csináltam még, kettlebell nyomásokhoz vagyok szokva, szokatlan volt a könyök helyzete és a csukló tartás, de ki lettem javítva, utána simán ment.
- ugrálókötelezés: hát ez nem ment valami fényesen. Nem sűrűn végzem ezt a gyakorlatot (pedig kellene) nem is ment jól. Ettől függyetlenül összejött itt egy PR....sikerült megcsinálnom többször is a duplát :))
- fekvőtámasz: ezen gyorsan átmentünk, nem kellett sokat magyarázni, jól ment mindenkinek
- húzódzkodás variációk: a sima pull uppal semmi gondom nem volt, viszont a Frog-kick pull up egyátalán nem akart összejönni, nem éreztem rá. A kippingtől (dupla C-s tornász húzódzkodástól) féltem egy kicsit, nem is ment túl jól az elején, de a végére ráéreztem. Van mit fejleszteni rajta, de megvan a cél legalább.
- zsámolyra ugrás: ettől egy kicsit tojtam, úgy tűnik félek a magas tárgyakra való felugrásoktól. De azért a végére ezzel sem volt gond.

Annak ellenére hogy nem dolgoztunk nagy súlyokkal, a végére durván elfáradtam (elötte sem voltam valami fitt :)), utána neki is ugrottam egy nagy kajálásnak hogy rendbe tegyem magam valamennyire.
A képzés kb. 6 órásra volt meghírdetve, ehhez képest nem volt kapkodás, ha jól számolom 7 és fél órás lett a végén, tehát nem az volt a lényeg hogy gyorsan lezavarjuk, hanem az hogy minden kérdésünkre választ kapjunk. Képzés után rohannom kellett, menyasszonyommal szerveztünk egy közös programot Budapesten és mivel az idővel tolódtunk ezért ő természetesen aggódott, nem esett-e valami bajom ebben a nagyvárosban :)

Összességében egy nagyon hasznos képzésen vagyok túl, sokat tanultam, azt kaptam amit vártam. (Izomlázat is kaptam, arról szívesen lemondanék :)))

És természetesen várom a CF2 kurzust is!!!!!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.