2013. július 10., szerda

Kérdés - Felelet 1. - Miért?

Mostanában rengeteg kérdést kapok emailben edzéseimmel kapcsolatban, ezért úgy döntöttem, hogy elindítok egy bejegyzés sorozatot, amolyan Kérdés - Felelet jelleggel.

Itt a gyakran feltett kérdéseket válaszolom meg, hátha több embert is érdekel és talán tudok segíteni. Azért talán, mert a SAJÁT edzéseimet SAJÁT magamnak alakítottam ki a SAJÁT tapasztalataim (rengeteg féle-fajta edzésen voltam már, mégis a saját testsúlyos edzésekben találtam meg magamat) és a SAJÁT igényeimnek megfelelően. Lehet hogy ez másoknak egyszerűen kevés, vagy mások sokkal jobban szeretnek súllyal edzeni, de az is lehet hogy másnak több pihenőidő kell, esetleg kevesebb edzésnap mert nem állítódik olyan gyorsan helyre edzés után, stb.

Ha másra nem is lesz jó ez az egész, arra egészen biztos, hogy több belelátást enged edzéseimbe, jobban meg lehet majd érteni mit mért csinálok és ha valakinek hasonló igénye van mint nekem, vagy hasonló cipőben jár mint én, akkor talán nyer egy két jó ötletet.

Első kérdés: Miért csak ennyi gyakorlatot csinálok?

Felelet: nagyon egyszerű a válasz, de legszemléletesebben Ido Portal-tól olvasott szöveggel tudnám leírni:
- ha egy zsonglőr magához képest egyszerre nagyon sok labdával szeretne zsonglőrködni, egyszerre túl sok labdát szeretne dobálni, akkor az nem fog neki menni, az összes labda a földre fog kerülni.

Szóval ha túl sok a gyakorlat, akkor nem tudok egyikre sem igazán fókuszálni, egyik sem fog magas szinten menni, ha egyáltalán fog menni valamennyire.
Én kíméletlenül őszinte voltam magammal, fogtam az összes gyakorlatot amiket korábban csináltam, leírtam őket egy lapra, és kiválasztottam belőlük 5-öt, amikre koncentrálni szeretnék. Nem volt egyszerű a feladat, rengeteg nagyon hasznos gyakorlat áldozatul esett (pl. a TGU....bár egy kezdőnek, aki nagyobb erőről álmodozik semmiképpen sem javasolnám hogy hanyagolja a TGU-t, sőt ha lehetne, receptre is felíratnám neki), de tudtam , hogy ha valódi eredményt akarok a számomra becélzott gyakorlatoknál, akkor ezt kell tennem.

Meg is van az eredménye, és ráadásul nem is kerül sok időmbe. De erről majd később......

Jó edzést.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.