2012. május 10., csütörtök

Elmélkedés - Pihenőnap

Tegye fel a kezét az, aki rosszul érzi magát ha pihenőnapot kell tartania, mintha bűnt követne el azzal ha aznap nem edzene semmit.

Én feltettem :)

Nehéz dolog ez.

Egyszerűen imádok mozogni, ez a szenvedélyem, de tudom hogy az eredmények érdekében kell a pihenés is. Persze lehet minden nap edzeni, de nem szabad minden nap ugyanazzal a nagy intenzitással dolgozni (ha nem hiszed, járj utána, maximum nem lesznek eredményeid, viszont hosszú távon kiégsz és lesérülhetsz), kell nagyon alacsony intenzitású, gyakorló napokat is tartani. Ezeken a napokon nem érdemes még csak meg sem közelíteni a maxod, egyszerűen csak menj rá a gyakorlat helyes kivitelezésére.

Ne aggódj, 1-2 napos teljes pihenőn nem fog múlni az erőd, állóképességed, izom vagy zsírtömeged, sőt még jó hatással is lesz rá. Meg kell adni a testednek ami jár neki és ő meg fogja ezt hálálni neked.

Ha jó az instruktorod, edződ és megfelelő az edzésprogramod akkor az eredmények jönni fognak (persze az étkezést és a megfelelő pihenőidőt se felejtsük el)

Ha az eredmények nem akarnak jönni (akár zsírégetésről, izomtömeg növelésről vagy akármiről is van szó), akkor muszáj felkeresned egy profit (ez egyébként az életben bármivel kapcsolatban így van), de ne olyat aki annak mondja magát, hanem aki tényleg az (fel tud mutatni valamit, van referenciája és hiteles....mert ugye egy csupa izom edzőnek azért jobban elhisszük hogy tud segíteni az izomtömeg növelésben, mint egy pattanásos, kövér embernek). Hidd el.....a profi rövid időn belül segíteni tud, meg tudsz spórolni egy csomó időt, pénzt és ami még fontosabb....megóvhatod magad a sérülésektől.
Persze lehet hogy többet fog kérni óránként, de összességében jobban jársz vele, hamarabb a helyes irányba terel.
Ha előfordult már veled hogy hónapokig nyomtad az edzésed keményen és semmi nem változott esetleg romlott, akkor pláne keress meg egy profit.
Ha minden nap lenyomsz 200 hasprést és azon bosszankodsz hogy nem csökken a testzsírod akkor ne habozz, irány a profi.

Persze nem ez az egyetlen irány. Ha van időd és kedved (és mondjuk a mozgás a szenvedélyed mint nekem) akkor tanulj. Én is ezt teszem és még fogom is tenni életem végéig.
Olvastam rengeteg haszontalan, de annál több hasznos könyvet, voltam sok haszontalan képzésen is, de sokkal több volt a hasznos képzés. Mostanra tudom hogy kitől érdemes olvasni, hova érdemes járni tanulni.. Hosszú ez az út, de ha szereted csinálni akkor minden percét élvezni fogod.

Ha nincs ennyi időd, akkor irány a profi :)

Eddz okosan

3 megjegyzés:

  1. üdv!
    Zsolti (confidenceandpower.blogspot.com) mutatta a blogodat, nagyon tetszik!
    pont ugyanezt a 'bűntudatot' érzem én is ma, a pihenőnapomon :D
    elolvastam az egykezes húzódzkodás fejlesztéséről az írásaidat, nagyon hasznosnak találtam, be fogom őket építeni az edzésembe!
    egyébként te hány egykezes húzódzkodást tudsz kezenként? én jelenleg a negatívok fejlesztésénél járok.

    további sok sikert és jó edzéseket!
    Jay

    jayworkout.blog.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia Jay!

    Én is Zsoltin keresztül szoktam olvasni a blogodat :)

    Egykezes húzódzkodásnál beértem annyival hogy menjen 1-1 karonként. Mára már a bal elkopott, azzal csak fél megy, a jobbal viszont még mindig megy.

    Én szívesen olvasnék a Te híd progressziódról, azért nem semmi eredményt sikerült abból összehoznod (mondjuk a pistol-od se kutya :), én örülnék ha a Mesterlépésből csak 1 ismétlés menne.

    Üdv.

    Zoli

    VálaszTörlés
  3. hello!

    ha már elérted a 2 x 8 falsétás hidat, onnantól csak próbálgatni kell, mert az erőd már megvan hozzá. én nagyon sokáig azért nem tudtam megcsinálni, mert konkrétan féltem :D magam mögé raktam mindenféle párnát, labdát, szivacsot. aztán egyszercsak sikerült. a gyakorlás során azt vettem észre, minél szélesebbre rakod a lábaid, annál könnyebb. aztán amikor sikerült a hátramenős változatból 3-4, már fel is tudtam jönni. az első hetekben 1-5öket csináltam és mindig durva izomlázam volt, aztán szépen lassan 1esével felmentem 10re. a következő alkalommal meg simán sikerült 30. úgyhogy onnantól már állóképesség volt az egész. egy délután pedig megpróbáltam az 1 x 100at egyben és összejött. ha kellően megerősödsz és biztos vagy a gyakorlatban, onnantól már bármennyit meg tudsz majd csinálni!
    az egyik tanítványom épp tegnapelőtt csinálta meg először, csak rá kell érezni!
    remélem segítettem valamit :D

    Üdv,
    Jay

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.