2012. június 14., csütörtök

Csütörtök - Felemás

Felemás érzésekkel fejeztem be a napot. Jól is mentek a dolgok meg nem is. Továbblépés van, de azért a végére keménnyé váltak a dolgok.

Például a húzódzkodásnál 32-es bellel ment 5 ismétlés, ami eddig még soha, ami jó. Viszont 40-es bellel a 2 ismétlést (ami korábban könnyedén ment) egy kicsit nehéznek éreztem.(persze valószínűleg a 32-essel való 5 ismétlés sokat kivett belőlem).
De ugyanez volt a Pistol-nál is. Az elején gyönyörűen ment minden, azt hittem végig így tudom tolni, de a végén azért ez is bekeményedett. 3*3-3 ismétlést akartam (időt akartam spórolni) a 12,16,20-as bellekkel, de csak 3-3-2 ismétlés ment szabályosan.

Kettébontott edzést csináltam, volt délutáni és esti része, mert most este megint a sportközpontban voltam, ahol nyugodtan tudok gyakorolni nyomásokat dupla 28-al.

Délután:

- Primal Charge flow
- TGU (24) 1-1
- Lendítés (24) 3*10

- Pistol
1-1 (bw)
3-3 (12)
3-3 (16)
2-2 (20)...nem mentem rá a 3. ismétlésekre, jobbnak láttam így tenni
- Húzódzkodás (32,36,40) 5-3-2.....eddig sem a 32-vel nem ment 5 ismétlés, sem a 36-al 3, szóval örülés van
- Haskerék 11
- Egykezes lendítés (20) 4*5-5

- IC
- SMR

Este:

- IM (Super Joints)
- Kézállásba nyomás támasz nélkül 1,2,2,2

- Dupla C+MP (28-28) 4-2-4....ez is alakul
- SMR




2 megjegyzés:

  1. hello!

    lenne valami jó tanácsod a támasz nélküli kézenállás és kézenállásban fekvő fejlesztésére?


    üdv, Jay

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    Ha már jól megy a kézállásból nyomás (és úgy látom hogy nálad nincsen ezzel gond :)) akkor már nincs messze a dolog (az erőd már megvan hozzá).

    A támasz nélküli kézenállás az nagyban az egyensúly megtartásáról szól szerintem. A lényeg, hogy feszesen kell tartani az egész testet (tehát a lábak sem hajolnak be derékszögben) és az ujjakkal kell irányítanod a dőlést (ezzel a fogáserő is javul). Tehát ha éppen hátra dőlnél, akkor az ujjakkal kell visszanyomnod magad (persze csak apró mozdulatokról van itt szó), ha pedig előre, akkor a lábaiddal kell irányítanod magad.

    Nálam az is bevált, hogy az összezárt lábfejeim a fejem fölött vannak, vagy akár egy kicsit túl is nyúlnak. (nehezen tudom ezt elmagyarázni így írásban, egy kép többet érne, de talán az segít ha elképzelsz egy íjat, tehát annak ellenére hogy feszesen tartod az izmaidat és a testedet, attól még van egy kis ív benne, ami segít egyensúlyban tartani magadat)

    Ha már elég sokáig meg tudod tartani magad támasz nélkül, akkor már mehet a próbálkozás a nyomással is. Továbbra is tartani kell az ívet, és szép lassan, kontrolláltan kell lemenni, majd vissza.

    Így hirtelen nem jut más eszembe, de remélem ezzel is tudtam segíteni.

    (megpróbálom megkeresni azt a könyvet amiben egy kicsit részletesebben le van írva a dolog. Régi, de a benne levő képek alapján egyből meg lehet érteni a lényeget.....nekem ez segített. Ha meglesz, akkor jelzem neked és elküldöm az elérhetőségét)

    Jó gyakorlást :)

    Üdv.

    Zoli

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.