2011. augusztus 18., csütörtök

Megvilágosodás

A napokban elgondolkodtam, hogy a jelenlegi tömegnövelős edzésprogramom után mihez kezdjek (ami még reményeim szerint 13 hétig tart majd). Legyen egy kis Kettlebell Burn vagy Kettlebell Muscle, esetleg kicsi Könnyű erő program, és még sorolhatnám (kb. 2 évre elegendő edzésprogram van amit szeretnék, szerettem volna kipróbálni)?

Minden attól függ ugye hogy mik a jövőbeli céljaim. Zsírégetés, tömegnövelés vagy esetleg az erőmet akarom növelni?
De miért is akar valaki olyan erős lenni, hogy ki tudjon nyomni Kettlebell Military Pressben egy 48 kg-os súlyt vagy miért jó ha valakinek 6%-os a testzsír%-a? Mire jók ezek?
És hogy őszinte legyek, nem tudtam megadni a helyes választ. Persze ha valaki sportoló, akkor a sportjától függően szüksége van arra hogy brutál erős legyen, mutáns szintű legyen az állóképessége (és így tovább), de egy átlag embernek minek is fontosak ezek?
Én a magam részéről igyekszem kipróbálni mindenféle edzéstervet, mert hát csak-csak edző vagyok és szeretem a saját bőrömön megtapasztalni hogy mit adok a klienseimnek (mert hát mindenki vagy tömeget szeretne növelni vagy fogyni akar), de egyébként nem értem minek kell ezeket annyira túlzásba vinni.

Sok minden beugrott a HITS GYM-es programtervezési szemináriumról, és a véleményem az, hogy egy edzésnek (vagy gyakorlásnak) gyógyszernek kell lennie (az ülő életmód ugyebár nem nagyon tesz jót nekünk, megrövidíti életünket), legyen változatos, szórakoztató és ne legyen veszélyes.

Mindenki csinálja azt ami jól esik neki, nem kell mindenáron nagy súlyokkal nyomni és extra sokat szakítani.
Tudom, ezekkel felmérhetőek egyes képességeink és nem árt ha ezeket a képességeket egészséges szinten tartjuk (mert az ugye elég szomorú ha valaki nem tud felmenni a lépcsőn 2 emeletet lihegés nélkül), de minek azt hajszolni hogy például 5 perc alatt 150 db-ot szakítsak a 24 kg-os bellel? Vagy például a testépítőknek miért fontos az hogy hatalmas izmaik legyenek? Továbbra is kihangsúlyoznám, nem sportolókról (vagy a fegyveres testületek tagjairól) írok, nekik más céljaik, feladatuk van, hanem az átlagemberekről.

Mert miért jó az pédául, ha mondjuk kitűzöm azt a célt hogy a 32 kg MP helyett szerenék 40 kg-os MP-t (bocsánat hogy a kettlebellekkel példálozok, de én azokkal edzek, felhozhattam volna példának az olimpiai súlyemelést is vagy akármit). Jobb esetben elkészíttetek egy edzéstervet az instruktorommal, követem a tervet mondjuk fél évig, és azután örömmel  kinyomom a 40 kg-ot. És mit érek vele? Erősebb leszek az biztos, de a mindennapi életben mire fogom tudni használni azt hogy nagyobb súllyal tudok nyomni? Az edzéseim meg közben unalmasak, meg van határozva hogy mikor mit edzek, mikor mit egyek és ez szerintem nem jó így.

Persze lehet azt is mondani rólam hogy savanyú a szőlő, de nem erről van szó (képes vagyok kinyomni a testsúlyom 50%-át, 1 húzódzkodást megcsinálni a 48 kg-os bellel és a szakításom is jóval 100 db felett van a 24 es bellel 5 perc alattt)

Nem az edzések ellen beszélek.....sőt. Mindenki mozogjon annyit amennyit csak tud, csak véleményem szerint nem kell túlzásba vinni a dolgokat. Lehet akár sétálni is ha valaki nem szeret súlyokat emelni, a lényeg hogy mozgjunk eleget. Az persze más kérdés ha valaki extra túlsúllyal rendelkezik, akkor neki kell esni egy jó kis zsírégető programnak (+ rendbe kell rakni az étkezést)

Mégegyszer: az edzés legyen szórakozató, változatos, ne legyen veszélyes és gyógyszerként szolgáljon.

Én a magam részéről leteszek arról hogy edzésterveket kövessek, egyszerűen azt fogok edzeni ami jól esik, akkor amikor jól esik. Az eredmények így is jönni fognak maguktól (lassabban mintha edzéstervet követnék, de kit érdekel) és élvezni fogom az edzéseket.

Nem vitaindtónak szántam a bejegyzést, egyszerűen csak kiírtam magamból hogy mi foglalkoztat. Nem papolni akartam, mindenki azt csinál amit akar, mindenki olyan célokat követ amiket akar, csak szerettem volna elgondolkodtatni az emberektet hogy biztos reálisak, értelmesek azok a célok? És ez nem csak az edzésekre vonatkozik, hanem a mindennapi életre is, de ez már egy másik téma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.