2012. március 13., kedd

Adtam az arcomnak - Mixed Tabata

Avagy szétrúgtam a saját seggem.

Megint későn értem haza a munkából és nem akartam a kezdő csoportból sem elkésni, ezért egy nagyon ütős dolgot állítottam össze. 21 perc alatt végigmentem a Program Minimum Minimum-on, volt elötte Primal Charge is és utána belefért egy adag SMR is.

A lényeg: mixelt Tabata 2 felvonásban.

Leírása:
- összesen 4 perc munka
- 20 mp munka 10 mp pihenő
- 2 gyakorlat
- gyakorlatok felvéltva következnek

Miért jobb mint a sima Tabata (aminél csak 1 gyakorlat van)? Véleményem szerint azért, mert több irányba céloz és könnyebben fenttartható vele a minőség, ami nekem nagyon fontos.

Nálam ez így nézett ki:
Délután:
- Primal Charge (4 perc)

- TGU (24) 1-1
- Lendítés (24) 10
- Goblet (24) 5
- Lendítés (24) 10


Mixed Tabata 1:
- Dupla FS + MP (16-16) 3
- Lendítés (24) 15

2 perc pihenő

Mixed Tabata 2:
- Farmer walk (24-24) 20 méter
- Burpee 6

- SMR

Amikor befejeztem őket akkor teljesen frissnek éreztem magamat, de utána fokozatosan kezdtem megzuhanni és a nap végére teljesen kikészültem. Nem harcra késznek, hanem leharcoltnak éreztem magam utána. Lehet hogy csak az egyik mixet kellet volna csak elvégeznem.... :)

Összegezve (saját igényeimnek megfelelően)

Előnyök
- nagyon hatékony
- több irányba céloz
- rövid idő alatt elvégezhető
- megtarthatóak a Program Minimum Minimum (PMM) gyakorlatai
- fentartható vele a minőség

Hátrányok
- mivel teljesen kikészít, ezért pont a PMM elve csorbul, vagyis az, hogy akár a következő napon is elvégezhető kell hogy legyen a gyakorlás (meg tudnám csinálni újra, de nem szívesen)

Mivel nálam fontos hogy a minőség is megmaradjon és hogy a gyakorlás harcra késszé tegyen ezért nem lesz állandó vendég nálam a mixelt Tabata, de ha kevés időm lesz akkor elő fog kerülni, úgy ahogy a Komplexek is.

Tovább agyalok hogy merre induljak el. Lehet hogy egyszerűen csak veszem a Kettlebell express könyvet és a céljaimnak legmegfelelőbb (erőnövelés) programot kiválasztom és azon dolgozom, de még nem biztos. Van még pár ötletem, amit a héten tesztelni fogok, és csak utánna döntök.

Este volt még a kezdő csoprt alatt némi gyakorlás:
- IM
- high pull (16)
- C+MP+egykezes lendítés (16)
- Szakítás (16)
- Szűk húzódzkodás 2*6
- V-lábemelés 2*6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.