2011. július 29., péntek

Tartozás

Tartozok egy mérési eredménnyel, amit közvetlenül a tömegnövelő programom elött végeztem el. Nem túl részletes, de a lényeges dolgokat össze fogom tudni hasonlítani vele. Zárójelben feltüntetem a referencia értékeket, vagyis az életkoromnak megfelelő ideális értékeket.

Testsúly: 71,2 kg (63,4-78,9)
Tiszta tömeg: 61,2 kg
Zsírtömeg: 10,0 kg (12,5-18,3 kg)
Testzsír-index: 14,1% (17-23%)

Van még pár adat, de azok nem tartoznak ide.
Ha minden jól megy, akkor a fent említett értékek növekedni fognak (mondjuk remélem hogy a zsírtömeg az a lehető legkisebb mértékben fog változni).
Mint már írtam, a célom az, hogy a magam bőrén tapasztaljak meg egy tömegnövelő edzést, de azt is várom a programtól hogy növekedjen az erőm, állóképességem.

Már most sokat tanultam belőle, főleg ami a tiszteletet a súly iránt és a türelmet illeti. Nem dolgozok kifejezetten nagy súlyokkal (még), mégis elég keményen le tudnak fárasztani, el tudják füstölni az izmaimat. Eleinte az gondoltam hogy hagyjanak már ezekkel a kis súlyokkal, majd megmutatom én.....persze...ahogy én azt naívan elgondoltam.
Ráadásul komolyabban kell vennem a pihenőidőket is, elég keményen le tud terhelni ez az edzésterv. Nem is azzal van a gond hogy nem tudok edzeni az edzés utáni napon, sőt kifejezetten követeli a szervezetem hogy mozogjak valamit, inkább azzal van a gond hogy a következő edzésnapra teljesen le leszek robbanva ha mozgok a pihenőnapon.
Egyébként tetszik a program, a sorozatok közti rövid pihenők miatt fárasztó, de rövid is, ami nekem nagyon be tud jönni :)

A jövőben az alábbi tervet találtam ki magamnak ami a tömegnövelést illeti:
- a heti 3 edzésnapon, a fő edzésrész elé (Pavel edzésterve szerinti természetesen) beiktatok 1-2 Fegyenc gyakorlatot is, és esetleg egy kevés Complex-et.
- lesz egy 4. edzésnap is, ezen a maradék Fegyenc gyakorlatot fogom megcsinálni + egy kis TGU és nagysúlyos Swing
- az edzésnapok között pihenőnapokat fogok tartani, de azért nem fogom megvetni itt az SMR-t, Zhealth-ot, Super Joints gyakorlatokat, Indian Club-ot és ha nagyon szükségem van rá (és jót mutat a bigyófelügyelő) akkor kis súlyos gyakorlásokat fogok végezni.
- tehát edzések lesznek hétfőn, szerdán, pénteken, vasárnap

A program 6 hetes, aztán jöhet a visszamérés. Ezután elkezdem a programot dupla 20-as bellel és így tovább. Szívesen mondanám az hogy a dupla 32-ig akarok felmenni, de reálisan a dupla 24-el végigvitt 6 hétre látok esélyt. De majd meglátjuk, addig még sok idő van.
Megfogadtam hogy tartom magam ehhez, ami elég nehéz hiszen nagyon sok olyan program van amit szívesen kipróbálnék, pl.: könnyű erő, OLAD, stb., de eldöntöttem, kitartó leszek és nem változtatok menet közben.
Azért jó ezt így leírni a blogban, mert akkor számon lehet kérni ha valami miatt mégiscsak változtatnék.

1 megjegyzés:

  1. Szia Zoli!

    Pavel tömegnövelő programját ugye a Power to People-ből veszed? Ő többet is megemlít több fajta felosztást Te melyiket választottad, vagyis melyiket módosítottad az igényeidhez?
    Ha jól értem akkor 3*6 hetet tervezel végigdolgozni először 16-16, 20-20, majd 24-24 kg súlyokkal. Összesen 18 hét kb. 4.5 hónap nem kevés, de biztos meglesz a gyümölcse.

    Bálint...

    Ui.: Egy kis tömegelés rám is rám férne én is kb egy súlycsoport vagyok veled én 73 kg vagyok, de én egy szikárabb 80 kilóval annyira, de annyira meg lennék elégedve! :)

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.