2011. július 30., szombat

Jobb híján

Mivel itthonról nem, csak a munkahelyemről tudok megjegyzést írni vagy megjegyzésekre válaszolni a saját blogomban, ezért jobb híján kénytelen vagyok megválaszolni Bálint kérdését egy bejegyzéssel :)

Nem, nem Pavel Power to the People könyve alapján hoztam össze az edzéstervemet, azon egyszerű okból kifolyólag hogy még nem olvastam el. Megszereztem már a könyvet, bele is lapoztam és tudom, jó lenne minél hamarabb elolvasni, nagyon sok hasznos dolog van benne.

Sokat gondolkoztam hogy Pavel Return of the Kettlebell könyve alapján dolgozzak (azt már olvastam), de hogy öszinte legyek, azt még nem érdemeltem meg. Az abban levő edzéstervet ugyanis akkor érdemes végigcsinálni, ha már képes vagy MP-re a saját testúlyod feléhez legközelebb eső kettlebellel, ilettve 200 db szakításra 10 perc alatt a 24-es bellel. Közel járok ezekhez, de még van hova fejlődni :)
Az RTK-s felosztás nagyon tetszik nekem. Blokk edzés van benne, 2 hétig az erőre megy rá (MP, Deadlift, Guggolás) és két hétig az állóképességre (főleg Clean+Jerk), ezek váltakoznak folyamatosan, ezzel nem válik unalmassá az edzés.

A terv, ami alapján dolgozok itt található meg, ezt alakítottam egy kicsit át a saját igényeimnek megfelelően.
Hát igen....3*6 hetet szeretnék folyamatosan így végigdolgozni, de nagy álmom hogy végig tudjam csinálni dupla 28-al is :) Szép álom :)
Kiváncsi leszek milyen eredménye lesz ennek, de ha vége lesz akkor már tiszta szívvel merem ajánlani neked is hogy kezd el ez alapján a tömegnövelést :) Persze nagyon sok minden (szerintem sokkal több is) múlik a táplálkozáson és a pihenések betartásán, mint magán az edzéseken, erre mindenképpen oda figyelek én is.

Egy hátránya van a kötött edzéstervnek (legalábbis számomra), hogy nem tudok akkor menni csoportos edzésre amikor csak akarok, gyanus hogy túledzés lenne a vége. Sovány Csabi barátomnak üzenem hogy ennek ellenére jövőhéten kedden és/vagy szerdán megyek a haladó csoportba, szeretnék már egyet edzeni azzal a vidám társasággal :)

Bálint....neked csak azt tudom üzenni hogy most már ne hajtsd túl magad, vigyázz le ne sérülj, pihenj sokat, már úgy is tudsz mindent.
Hajrá.........remélem jövőhét vasárnap már a Te neved mellett is olvashatom: RKC

4 megjegyzés:

  1. Szia Zoli!

    Köszönöm szépen ez egy kimerítő válasz volt! :) Most már mindent tudok! Vagyis... én meg azt a könyvet nem olvastam... még... :) De nem fogom elfelejteni hónapok múlva megkérdezni mi is lett a végeredmény!
    Még egyszer sok kitartást hozzá!!!!!

    A jókívánságot pedig köszönöm! Sokat készültem én is, majd ott eldől mire volt elég! Nem árulok el nagy titkot én alacsonyabb szintről kezdtem a felkészülést, mint Te, de így visszagondolva az utóbbi pár hónapra nincs miért szégyenkeznem megdolgoztam az eredményeimért. Majd az itészek eldöntik a sorsom. :) A szakítás teszttől kicsit tartok, de bízom benne elég lesz az erőm és állóképességem ahhoz, hogy teljesíteni tudjam. A közös munka, a csak azért is megcsinálom érzés remélhetőleg fel fog spannolni annyira, hogy átlendüljek a holtpontokon és ne érezzem a fáradtságot. Párszor áztam el én is esőben csak azért mert edzés nap jött és nem akartam feladni az aznapra tervezett dolgokat! :) Butaság volt e.... nem tudom... mindenesetre engem jó érzéssel tölt el, hogy adtam fel.
    Te kicsit előrébb vagy mint én és ezért is olvasom a blogod, hogy tanuljak mások ezt, hogy csinálják. De azt már eldöntöttem, ha ez a vizsga meglesz mindenképp egy olyan célt fogok kitűzni magam elé amivel idővel egy elit réteghez tartozhatok. A Te céljaid a blogodon jól hangzanak nemsokára én is itt fogok tartani úgyhogy vigyázz a nyomodban vagyok! :) Persze csak ésszel és okosan!

    Bálint...

    VálaszTörlés
  2. Szia Bálint!

    Jó a hozzállásod a témához és ez nagyon sokat számít, sokat is fog segíteni a késöbbiekben.
    A szakítás teszt miatt nem irigyellek, főleg hogy a második napon lesz, de egy jó beosztással biztosan sikerülni fog.
    Hol fogod tartani az edzéseidet, melyik településen? Ha nincs túl messze akkor egyszer szívesen részt vennék rajta :)

    Üdv.

    Zoli

    VálaszTörlés
  3. Szia Zoli!

    Csak nehogy úgy jár, hogy folyton azt kérdezd ott vagyunk már... :)
    Székesfehérváron élek itt fogom elindítani a csoportom remélhetőleg szeptember elején, max. végén. Addigra szeretnék elintézni minden egyéb dolgot ami a csoportindításhoz szükséges. Muszáj leszek egy kicsit reklámra is költeni különben honnan tudják meg az emberek, hogy vagyok és létezem! Azt pedig Te is tudod nem kevés pénz elindulni az első csoportot, de ez már csak ilyen, semmit nem adnak a két szép szememért! :)
    Természetesen nagyon szívesen látlak ha egyszer erre jársz addigra már tapasztalatom is lesz az oktatás terén, mert most leginkább még csak elképzelésim vannak a személyiségemből és a hozzállásomból kifolyólag! A többiek blogját olvasgatva, van aki a snatchet szeretni, van aki kevesebb ilyet csináltat, van aki szigorún csak a szabályosat tekinti egy ismétlésnek és van akinél inkább a mennyiség dominál. No meg persze ott vannak a szigorúbb és barátkozósabb oktatók is! :) Ezért mondom, majd ha már lesz tapasztalatom és kialakul a Bálint stílus akkor lesz igazi a dolog. Addig meg marad a gyakorlás és szakanyagok olvasgatása.

    Üdv.:
    Bálint...

    VálaszTörlés
  4. Szia Bálint!

    Hát igen....a reklám nagyon fontos része az egésznek.
    Javaslom, ha van rá lehetőséged akkor nézz el annyi RKC edzésére amennyire csak tudsz. Sokat fogsz tudni tanulni belőle, amivel könnyebben kialakíthatod saját stílusodat.

    Üdv

    Zoli

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.