2011. május 3., kedd

Angoltanulás

Csak pár szó hogy hogyan tanulom én az angol nyelvet:

Mondjuk előre le kell szögeznem hogy nem vagyok egy nagy dumagép angolul, de a szövegértésem használható, jól megy az írott szöveg fordítása, és azért meg tudom értetni magam külföldön (persze csak ha a külföldi is érti valamennyire a nyelvet). Pedig régen nagyon nem mentek a nyelvek, németből pédául egyenesen meg akartak buktatni (azóta van belőle alapfokú, C típusú nyelvizsgám)

Még a középiskolában kezdtem el, de nem vittem túlzásba a komolyságot (pedig ha tudtam volna hogy mennyire fontos lesz akkor nem így állok hozzá) ezért nem is nagyon tudtam beszélni angolul. Főiskolán még rosszabb volt a helyzet, még annyit sem tanultam mint elötte.

Na de eljött az az idő amikor megismerkedtem a kettlebellel. Egyre többet szerettem volna megtanulni róla, viszont a legtöbb használható anyag persze angol nyelven íródott, ezért nekiláttam újra tanulni, csak most sokkal keményebben hiszen volt motiváció. Azután jött az hogy szeretném elvégezni a HKC instruktorit, ami csak külföldön van, tehát magyar szót csak igen keveset hallottam volna, ezért még jobban belehúztam a tanulásba. A HKC-ra nem jutottam ki (ami nem is baj hiszen helyette lesz az RKC itt Magyarországon, ami sokkal komolyabb dolog) de az angolomnak jót tett :)

Azóta a munkahelyemen is indult kötelező angol képzés, heti 2*90 percet járok oda is.

Ami alapján tanulok:

  • dragondoor.com honlapon levő cikkeket fordítok saját használatra.
  • kettlebellel, táplálkozással foglalkozó, angol nyelvű könyvek, cikkek fordítása
  • kötelező angol képzés heti 2-szer
  • effortless english anyagainak használata (ezt használom kb. 80%-ban, a többit pedig 20%-ban)
Szerintem a legkevesebbet a kötelező angol ér, a legtöbbet viszont az effortless english, erről egy pár szó:

Effortless English:
Amerikából jött anyag, kitalálója AJ Hoge, aki talán első ránézésre nem túl szimpatikus, de szerencsére nem is látni kell hanem hallani, hiszen mp3-ban vannak a leckék. A leckék megvannak pdf-ben is, de a lényeg a szöveg hallgatásán van (amit az ember megtehet munkába menetel közben, autóban, takarítás közben, stb, szóval nem kell külön időt szánni rá). Minden leckét unásig kell hallgatni (akár több hétig is) hogy rögzüljenek a szavak. Ez csak elsőre hangzik durvának, viszont a szövegek viccesek, érdekesek így nehéz rájuk unni. Mindig találok bennük olyan történetet ami hasznos dolgokat tartalmaz, mint például a Vipassana vagy a Mind maps (hogy mik ezek arról adjon segítséget a google :))
Stresszmentesen, játékosan, erőlködés mentesen fog megtanítani angolul, és az ára sem vészes.

Nekem bevált, a kötelező angolóráimon levő dolgozatokra nem szoktam készülni, mégis 85-95%-os eredménnyel szoktam zárni őket, a többiek (akik tanulnak is rá) pedig úgy 55-70%-kal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.