2011. március 11., péntek

A remény bajnoka

A mai edzésemről Russel Crowe főszereplésével készült A remény bajnoka című (Cinderella Man) film jutott eszembe. Nagyon szeretem ezt a filmet, ez az egyik kedvencem

A főszereplő egy elszegényedett bokszoló, akinek az egyik keze eltörik (pont az erősebbik, ezzel volt kifejezetten veszélyes az ellenfeleire, a másikkal nem). Nem tud tovább bokszolni, de valamiből meg kell élnie, ezért törött kézzel is elmegy rakodómunkásnak. Értelemszerűen nem erölteti túl a törött kezét, inkább a másikkal dolgozik keményen. Ez a végén előnyére válik hiszen a gyengébbik karja annyira megerősödik, hogy már ezzel is veszélyes tud lenni amikor újra elkezd bokszolni. Írhatnám tovább is a sztorit, de nem ez a lényeg. Aki kiváncsi a végére az nézze meg maga a filmet, jobban jár, én nem tudom leírva olyan jól átadni ahogy a film megkivánná.

Persze most azt lehetne várni hogy leírom majd mennyit dolgoztam a másik karral és az milyen erős lett ettől, de nem.
A széttszaggatott tenyerem egyszerűen csak arra tanított meg hogy megfelelő helyen fogjam a súlyt. Főleg a szakításnál és a felrántásnál volt ez hangsúlyos. Mondjuk eddig sem volt nagy bajom ezen gyakorlatok kivitelezésével (bár ez majd az RKC képzésen fog kiderülni igazán :)), a mostani sebesülés is csak egy figyelmetlenségből adódott, de azért nem tett rosszat a technikámnak ez a bőrletépés. Mindig mindenből lehet tanulni, csak ki kell használni minden lehetőséget ami adódik.

Lehet kérdezni hogy akkor miért éppen ez a film jutott eszembe, hát azt magam sem tudom. Ez ugrott be és kész.

2 megjegyzés:

  1. Szia Zoli!

    Az egyik célodat akkor már elérted, mert rátaláltam a blogodra! :)
    Persze szívesen mesélek én is! De tudod mit! Én itt nem találtam az email címed megadnád?! Nem vagyok egy nagy kommentelő így néha nem vagyok biztos benne amit írok vajon mindenkire tartozik e! Na meg a felkészülésem is szupertitkos tervek alapján folyik! :) Na ez se igaz! Én is a BJ féle tervet követem azzal a változtatással, hogy egyenlőre inkább csak alapozok a swinggel és a snatchel. A swing ugye az alapja mindennek. A snatch, hát vele meg az a helyzet, hogy lelkiekben sokat jelentene ha tudnám meg tudom csinálni bármikor a belépő tesztet. Persze most még nem menne, mert még gyakorlok, de hál istennek nem is holnap kell bizonyítanom! :) Tudod tavaly ősszel volt egy súlyemelő tanárom, aki bevezetett eme rejtelmek birodalmába. Sajnos nem sokáig tudtunk aztán együtt dolgozni ilyen olyan okok miatt, de azt megtanultam röpke egy hónap alatt is, hogy az edzés nem arról szól, hogy széthajtom magam és megszakadok. Sokszor éreztem úgy hogy még tudnám csinálni lenne bennem erő, de azt mondta mára ennyi. Mindig be kellett látnom alkalomról alkalomra igaza volt. Úgy fejlődtem és tudtam mindig egy kicsivel többet rakni a rúdra, hogy még biztonságosan végre tudjam hajtani a gyakorlatokat. A Fegyencedzésben is ez áll sok helyen. Türelem rózsát terem. Nem kell egy nap alatt megváltani a világot! Nem tudom jó taktika lesz e az amit folytatok, de e szerint készülök. Minden nap addig edzek amíg szabályos a kivitelezés. Így nem is hajtom túl magam és a túledzést is elkerülöm. Ahogy Péter szokta írni és mondani gyakorolni, gyakorolni.
    Holnap például megint az lesz, hogy swing és snatch. Szép és jó időt mondanak, így ezt is ki kell használni. Végre már az udvaron is sportolhatok és nem csak bent a lakásban! :)

    Neked is jó edzést és használd ki a jó időt!

    Bálint...

    VálaszTörlés
  2. Szerintem jó az irány, a swing szerintem is a legfontosabb gyakorlat. A gyakorlással kapcsolatos véleményeddel is egyetértek :) felesleges rossz kivitelezéssel dolgozni.
    Szívesen veszem ha írsz a email címemre (szunda@freemail.hu) sokat fogok tanulni belőle.

    VálaszTörlés

Hírlevélre való feliratkozás

Amennyiben hasznosnak találod blogomat és szeretnél több információt megtudni a gyors edzésekről, edzéstervezésről illetve szeretnél saját testsúllyal, kettlebellel vagy gumiszalaggal végezhető edzésterveket kapni teljesen INGYEN, akkor iratkozz fel a hírlevelemre a blog bal felső sarkában levő űrlap kitöltésével.

(az email címedet harmadik fél részére nem adom ki)

Olyan infókat fogsz kapni, amik itt a blogon nem jelennek majd meg.